7 redenen om van Shopify te houden

Geschreven door: Gee

Shopify specialist ✽ WordPress webdesigner ✽ webhoster ✽ domein registrant ✽ technisch onderhoud & support ✽ online Shopify training ✽ workshops op locatie

13 november 2019

5
(4)

Shopify is al jaren een succesvol platform, maar pas sinds dit jaar focussen ze zich ook op de Nederlandse markt. Dat gebeuren is zó recent dat een hoop delen, as we speak, nog vertaald worden naar het Nederlands. 2019 is het jaar van de veranderingen binnen Shopify en dan zeker wat de Nederlandse markt betreft. En alles ten voordele van ons Shopify liefhebbers!

Shopify in Nederland

In Nederland zijn er meer dan 3000 webshops die gebruik maken van Shopify, dus reden genoeg voor hen om zich nu ook actief op de Nederlandse markt neer te zetten. Ze zijn sinds dit jaar druk bezig om Shopify te vergemakkelijken voor de Nederlandse ondernemer, en wel op de volgende manieren:

  • Nederlandstalige service
    Sinds dit jaar is de website van Shopify al grotendeels in het Nederlands te lezen, en bestaat er nu ook een Nederlandstalige klantenservice en support. Sinds april 2019 is het dashboard van Shopify ook in het Nederlands, al is het nog de betá versie. Dat houdt in dat je delen tegen kunt komen die nog vertaald moeten worden. Geef het wat tijd!
  • Nederlandse Shopify Payments
    De meest recente actie om de Nederlandse ondernemers die gebruik maken van Shopify te ondersteunen, is de lancering van Shopify Payments in Nederland. “Daarmee kunnen Nederlandse Shopify merchants creditcard-, iDeal- en PayPal betalingen accepteren via het geïntegreerde betalingssysteem van Shopify, in plaats van gebruik te maken van third-party apps.” zegt Linda, copywriter en hoofdredacteur van de Nederlandse Shopify blog. Goede ontwikkeling! Zeker het toevoegen van iDeal aan Shopify Payments zal goed in de smaak vallen bij Nederlandse merchants.

7 redenen om van Shopify te houden

Eigenlijk zijn de bovenste redenen al genoeg om van Shopify te gaan houden. Maar vooruit. Hieronder nog 7 redenen waarom het houden van Shopify zo makkelijk is.

1. Alle thema’s zijn responsive

Als je je ergens géén zorgen over hoeft te maken, is het wel of je webshop goed wordt weergegeven op laptops, tablets en mobiele telefoons. Waar je bij een WordPress website altijd moet controleren of alles wel goed staat, de afmetingen moet wijzigen, na moet kijken en moet testen, wordt het bij je Shopify webwinkel allemaal voor je geregeld achter de schermen.

Je mag dus verwachten dat je winkel er altijd goed uit ziet, op welk apparaat deze ook bekeken wordt, zonder dat je hier iets voor hoeft te doen. Ik ben enórm fan van WordPress, maar als je er bekend mee bent dan zul je herkennen hoe geweldig dit eigenlijk is. Voor mij is dit een goede reden om Shopify boven WooCommerce + WordPress te verkiezen.

2. Gemakkelijke integratie van verkopen op sociale kanalen

Iedere slimme ondernemer wil de verkoop uitbreiden naar Social Media, in plaats van enkel op de webwinkel. Shopify maakt dit mogelijk met één enkele klik. De integratie op Facebook, Facebook Messenger, Instagram, Pinterest en nog vele andere kanalen is doodsimpel. Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid om te kiezen welke producten wáár verkocht worden. Binnen enkele minuten vergroot je je bereik aanzienlijk.

3. De Shopify App store

Zoals je bij WordPress duizenden plug-ins hebt die je website kunnen voorzien van extra functionaliteiten, heb je dit binnen Shopify ook. Er zijn letterlijk duizenden plug-ins (binnen Shopify Apps genoemd) om toe te voegen aan je basis Shopify-winkel. Deze Apps vergroten de functionaliteiten, vergemakkelijken de workflow, en nemen je vele functies en / of zorgen uit handen.

Met de Apps kun je alles doen, van het afdrukken van de verzendetiketten en het verbinden met je boekhouding, tot het automatiseren van je e-mailmarketing en het maken van acties en kortingen.

4. De mobiele Shopify App

Mis nooit meer iets van je winkel en haar activiteiten met de mobiele Shopify App. De interface van de app is intuïtief en gebruiksvriendelijk. Heb je meerdere Shopify winkels? Je kunt ze allemaal toevoegen in de app, en zo al je bedrijven runnen vanaf je mobiele telefoon, waar je ook bent. Dit is inclusief het re-stocken van producten, het verzorgen van retouren + terugbetalingen, het maken of bewerken van producten, klantencontact, et cetera.

5. Eenmalige aanmelding

Voortbordurend op nummer 4, als je meerdere webwinkels hebt, is het best irritant wanneer je bij iedere webwinkel apart in moet loggen. Shopify heeft daar rekening mee gehouden. Met één login, kun je al je bedrijven en projecten beheren.

6. Software voor een goede prijs

Ik hoor mensen wel eens klagen over de terugkerende maandelijkse kosten. Maar als je kijkt naar het grote geheel, is het een vriendelijke prijs.

Te beginnen met de verkoop knop die je op je bestaande website of blog kunt installeren op de gewenste plek. Deze heb je al voor maar 9 USD per maand en de knop zorgt er voor dat je klant direct op jouw website het product af kan rekenen en kan laten verzenden naar het gewenste adres.

Dan heb je de basishosting, welke begint bij 29 USD per maand en kan oplopen tot 299 USD per maand voor meerdere accounts en extra functies. Je hebt dus flexibele doorgroeimogelijkheden die met de ontwikkeling van je bedrijf mee kunnen gaan.

Vergeet ook niet dat je voor die 29 USD per maand niet alleen gebruik maakt van de uitgebreide software van Shopify. Je kunt niet alleen verkopen via meerdere Social Media kanalen, maar je webhosting zit ook bij deze prijs inbegrepen. Je grote voordeel hierbij is ook dat er niét gekeken wordt naar de bandbreedte. Dus ongeacht het aantal bezoekers, ongeacht het aantal producten, varianten en aantal foto’s of video’s die natuurlijk ook allemaal ruimte innemen. Je blijft de zelfde prijs betalen.

And last but not least, je bent heel goed beveiligd met het SSL certificaat van Shopify, welke ook inclusief is. Je krijgt een SSL-certificaat dat gebruikmaakt van industriestandaard 256-bit coderingstechnologie. Dit is hetzelfde coderingsniveau dat door grote banken wordt gebruikt om je informatie te beveiligen, dus dat wil wat zeggen!

7. Altijd hulp bij de hand

Kom je er niet uit dan heb je 24/7 ondersteuning, en nu zelfs ook in het Nederlands. Het team denkt pro-actief met je mee, want jouw succes is natuurlijk ook in hun voordeel.

Extra om-van-te-houden-voordeel:

Het Shopify POS kassasysteem (Point of Sale) waarmee je klanten kunt laten betalen met pinpas en creditcard.

Wil jij niet alleen maar online verkopen, maar ook offline in een fysieke winkel, op beurzen, evenementen, op de markt, op een feestje.. waar dan ook? Met het handige POS kassasysteem wordt dat mogelijk gemaakt. Dit systeem is verbonden met je online store, dus als je met voorraden werkt, worden deze direct bijgewerkt na een verkoop. Je kunt ook retouren en terugbetalingen verwerken met dit systeem, ook als aankopen online gedaan zijn en op locatie geretourneerd worden.

Verkopen in een fysieke winkel met Shopify POS


Wat vind jij nog meer goede redenen om van Shopify te houden? Laat het weten in een reactie!

Wat vond je van dit artikel?

Je beoordeling is waardevol

Wil je meer van dit soort artikelen lezen?

Volg Digitaal Design dan op Social Media

Wat jammer dat je dit geen leuk artikel vond!

Ik zal mijn best doen om mijn artikelen te verbeteren.

Wat vond je niet leuk aan dit artikel? Hoe zou ik het kunnen verbeteren?

Misschien vind je dit ook interessant…

Wie jarig is trakteert!

Wie jarig is trakteert!

Hoera! Vandaag heb ik de mooie leeftijd van 35 jaar bereikt. Om dat te vieren eet ik heel veel taart.. èn heb ik...

0 reacties

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mollie de eerste Payment Partner - Digitaal Design | Shopify webshops Nederland - […] Europa. Het aanbieden van de gemakkelijkste betalingen, is daarom een heel goede zet. In mijn vorige blog, schreef ik…

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *