Kennisbank
Promoten via Shopify

Shopify geeft je geweldige tools om je webwinkel te promoten. In dit kennisbank item wordt er dieper op in gegaan.

1. Doelgroep targeting

Shopify geeft je vele handvatten om je ideale klant te bereiken. Dat kan via content marketing, via SEO (zoekmachine optimalisatie) en uiteraard via Social Media. Met de SEO-tools van shopify kun je je vindbaarheid verhogen door de titel-tags, meta descriptions en productgegevens te bewerken.

Google houdt ontzettend van dynamische websites. Oftewel, websites waar actief wat mee gebeurt. Shopify haakt daar op in met de geïntegreerde blogfunctie. Het fijne van Shopify is dat ze 24/7 ondersteuning bieden voor al je vragen. Heb je hulp nodig om je online marketing naar een hoger niveau te brengen? Dan staat het team van Shopify voor je klaar. (Maar natuurlijk mag je mij ook een berichtje sturen)

De app-store van Shopify biedt vele Freemium en Premium apps aan om je marketing te versoepelen en verbeteren waaronder ook loyaliteitsprogramma’s en wedstrijden voor je klanten. Benieuwd naar de beschikbare apps? Klik hier voor een overzicht.

    2. Google Smart Shopping

    Shopify geeft je de mogelijkheid om je producten te promoten zodat je de juiste klanten aan trekt. Je kunt bijvoorbeeld binnen enkele minuten een dagbudget maken en deze samen met de technologie van Google inzetten om campagnes uit te voeren via Google Smart Shopping.

    Door het Google netwerk te gebruiken kun je er voor zorgen dat je producten zichtbaar worden via Google Search, Gmail,  het Google Display Netwerk èn YouTube.  Zowel op desktops/laptops als mobiele apparaten. Hoe krachtig is dát!

    Door de Google Smart technologie te gebruiken zullen je advertenties getoond worden aan de mensen die het meest geïnteresseerd zijn in jouw product. Hoe langer je hier gebruik van maakt, hoe beter de resultaten zullen zijn. 

       

      3. Facebook Ads

      Het is mogelijk om door Shopify je doelgroep te laten bepalen zodat je er zeker van bent dat je je op de juiste potentiële klanten richt via Facebook Ads.

      Daarnaast kun je aanbevelingen ontvangen waarmee je steeds betere campagnes kunt genereren. Het fijne is dat Shopify gebruik maakt van de bestaande productinformatie om zo de mooiste campagnes op te bouwen. Je kunt Shopify inzetten om te helpen kiezen welke klanten het beste passen bij je merk en producten. 

      Uiteraard kun je alle resultaten inzien via zowel desktop/laptop als op je mobiele telefoon of tablet.  De gegevens die je uit de lopende campagne ontvangt kun je vervolgens weer gebruiken om de volgende campagnes te verbeteren volgens de nieuwste inzichten. 

       

      4. Kit, jouw virtuele medewerker

      Kit is een slimme manier om je marketing te regelen. Deze virtuele assistent helpt je om de verkoop te stimuleren en je zichtbaarheid te vergroten op een heel intuïtieve manier. Je kunt zeer doelgerichte advertentiecampagnes maken voor op je Social Media kanalen, door Kit jouw advertenties te laten schrijven, opbouwen en plaatsen. 

      Ook kan Kit je e-mailmarketing automatiseren. Laat hem aangepaste e-mails sturen naar je klanten om ze bijvoorbeeld te bedanken voor hun aankoop. Maar ook het promoten van nieuwe producten of aanbiedingen, behoort tot de mogelijkheden. 

      Kit is te koppelen met andere Shopify apps. Hoe meer je er koppelt, hoe meer marketingtaken Kit voor je uit handen kan nemen. Zo kun je Kit bijvoorbeeld ook de communicatie met klanten laten regelen via Messenger.